Actualitat

17 febrer de 2013

Sortida amb mar de fons, però bon pronòstic de pesca !

Dissabte 16 de febrer, temperatura suau, faltaven 10 minuts per les 8 del matí i en Dani i jo ens trobem davant de la platja de Tamariu preparant-nos per entrar a l'aigua. El mar arran de platja molt tranquil, ja que està tapat completament de nord, però van passar dos grans vaixells a prop de costa, el que ens delatava que el mar de fons era molt important a mar obert.

Ens equipem, entrem a l'aigua, i dins de la cala trobem un mar com un plat, absència de vent i bon pronòstic, un cop sortim de Tamariu per enfilar direcció Aiguablava, els pitjors presagis es fan presents, un mar de fons important amb onades de metre i mig, però ones llargues i suaus que en absència de vent no eren perilloses, si una mica incomodes, però com que no ens maregem i feia un mes que no sortíem vam anar a per feina, ens vam situar sobre els 20/25 metres de fons a l'esquerra de Tamariu, i vam començar a pescar.

La sonda no marcava gaire res, teniem una deriva molt important que ens arrossegava mar endins, i quan més endins, més grosses eren les onades. Tot i no marcar res la sonda, les tímides picades a fons es repetien i tenies que anar molt al lloro i amb tacte, en Dani m'avisa,  son sorells !!! s'ha escapat un arran del Kayak, ell ho tenia més fàcil ja que duia el muntatge ideal pels bancs de sorells, jo no anava preparat i tenia menys opcions, però sabia que en podia caure algun, si hi son, a provar-ho !

Finalment en Dani puja alguns sorells, i fa un doblet amb un sorell i una aranya espectacular, m'apropo al seu costat per ajudar-lo a desamar l'aranya, que va fer un embolic bestial amb potera, salabret i tot, finalment canvi d'esquer i l'aranya dins el salabret en quarantena, deixem la maniobra per quan estiguem a terra ja que amb aquell mar i les punxes de l'aranya millor no jugar-hi. En Dani retorna cap a la costa, mentre jo havia fet un llançament, noto una picada i es desclava, un sorell perdut.... torno a baixar i picada de nou, aquest cop si la pujo, i un altre aranya, coll de peixos sembla que m'estimin, la desamo com puc, també es mou molt i em dona algun problema, però finalment la puc desar a la gàbia i decideixo tornar cap a recés de les pedres, la forta deriva entre les maniobres de un i altre m'havien allunyat uns 500 metres mar endins. Continuem una estona més, una picada fallida, i decidim anar a esmorzar, amb cafè amb llet !! Quin luxe !

Sortim una estona més, el mar està calmant i les onades ja no son tan altes tot i que encara hi ha ressaca, l'activitat dels peixos ha baixat i no hi cap rastre d'activitat ni a fons, ni a mitges aigües, res de res... comento a en Dani que es estrany no haver vist a la colla de l'escola de mar de Cadaqués, que feien una travessa de Llafranch a Aiguablava i sobre el paper havien de passar per allà on som nosaltres, comentem que poder amb aquelles onades han passat i no els hem vist ja que amb aquest mar de fons quan estàs a pocs metres dels companys en kayak els perds de vista a darrera les onades altes. Res de pesca, passejo una estona arran de pedres i en direcció al canó de Tamariu, faig proves de gravació de vídeo, alguna foto, vorejo les roques molt arran gaudint del balanceig de les onades, i finalment decidim plegar i tornar cap a la platja. Quan tornem cap a Tamariu i entrem a la cala en Dani m'avisa i pel costat oposat de la cala entraven una colla de kayaks, eren ell kayaks de Cadaqués, saludem a alguns que no coneixem tornant cap a la platja i finalment reconec a en Mutur, i parem a xerrar un parell de minuts amb en Mutur i la Nathalie, a qui coneixia per internet però no en persona, tinc pendent pujar un dia a Portlligat i sortir amb ells !! Continuen la seva travessa cap a Aiguablava i nosaltres tornem fins a la platja. Fí de la jornada, l'any passat no varem veure cap sorell fins a finals de març o primer d'abril, aquest any ja els hem trobat a mitjans de febrer, i de bona mida, es un bon presagi, serà un bon any de pesca? Veurem...

Us deixo un vídeo resum:

Podeu veure la crònica del company Dani a :

I us convido a visita la web de l'escola de mar de Cadaqués a:

4 comentaris:

1. Danis, la foto des del bar, espectacular¡¡¡ Buah, menudes vistes¡¡¡
    Vinga, a veure si enguany les sorelles XXL es deixen veure. Poques especies donen el joc que les sorelles quan passen els tres quarts de quilo.
    Salutacions.

ResponElimina
  2. Cuidadu amb Tamariu!! el primer cop que hi vaig anar amb caiac, perdo les ulleres al mar. La segona vegada, em deixo la canya recolzada al cotxe del costat. Cada sortida a Tamariu, un ull de la cara!!

3. Dani!
    Va ser un dia de conya.
    Aviam si la cosa es va animant i repetim.
    Per cert, el vídeo molt guapo.

ResponElimina
  4. Marcos els sorells amb metralleta son una delicia, notes cada clavada a cada ploma, i notes com es desenganxen un per un, quan entren en banc es un no parar però s'ha de filar molt prim, divertit !

Martí, vaig perdre unes pinces per aranyes, casualment la única cosa que no duia lligada.... puto Murphy !!!

Repetirem, el vídeo molt millorable, es el segon que faig, ara nomes falta que tu posis el teu i entre els dos fem uns muntatges de por !

ResponElimina

El seu comentari serà visible quan ho aprovi un moderador, es una mesura anti-SPAM, gràcies.